Atribuţiile serviciului Control Securitate şi Sănătate în Muncă
-
verifica aplicarea prevederilor legislative privind securitatea si sanatatea in munca, conditiile de munca in sectoarele public, mixt si privat, notificând prin inscrisuri neconformitatile;
-
controleaza aplicarea prevederilor legale referitoare la politicile de prevenire bazate pe evaluarea riscurilor;
-
controleaza pe parcursul executiei si la punerea in functiune a unor obiective, instalatii si utilaje aplicarea si asigurarea masurilor de securitate si sanatate in munca;
-
verifica modul de organizare si functionare a Comitetelor de Securitate si Sanatate in Munca;
-
controleaza modul in care sunt indeplinite obligatiile unitatilor referitoare la instruirea personalului privind securitatea muncii;
-
controleaza aplicarea prevederilor legale referitoare la certificarea echipamentelor tehnice, a echipamentelor individuale de protectie la producatori, importatori si utilizatori;
-
controleaza modul de acordare si utilizare a EIP la agentii economici supusi controlului;
-
cerceteaza sub aspectul imprejurarilor, cauzelor si al raspunderilor, accidentele de munca care au produs invaliditate, deces, precum si accidentele colective si incidentele periculoase, intocmind dosar de cercetare in acest sens;
-
analizeaza si propune inspectorului sef, avizarea dosarelor de cercetare a accidentelor de munca, intocmite de catre persoanele juridice conform legii;
-
controleaza modul in care se face comunicarea, inregistrarea, raportarea si evidenta accidentelor de munca si a bolilor profesionale, de catre agentii economici;
-
organizeaza si coordoneaza sistemul de comunicare, cercetare, evidenta, prelucrare, stocare, raportare si informare referitor la datele privind activitatile specifice Inspectoratului;
-
controleaza modul in care conducerile agentilor economici instruiesc angajatii privind cunoasterea riscurilor de imbolnavire profesionala si a masurilor preventive ce se impun;
-
propune sefului ierarhic superior analiza periodica, cu agentii economici din sfera de control si cu organismele interesate, a frecventei, a cauzelor accidentelor de munca si a imbolnavirilor profesionale, in vederea stabilirii masurilor de prevenire;
-
propune sefului ierarhic superior, organizarea de intilniri trimestriale cu reprezentantii persoanelor juridice si fizice din sfera de control, pentru informare si consiliere;
-
constata si sanctioneaza in baza actelor normative, neconformitatile constatate in timpul controlalelor, a verficarii si cercetarii accidentelor de munca;
-
controleaza dotarea locurilor de munca cu truse de prim ajutor si modul in care personalul din unitati este pregatit sa acorde primul ajutor in caz de accident sau intoxicatie acuta profesionala;
-
participa, alaturi de laboratoarele de specialitate abilitate, la masuratori si determinari de noxe, in vederea stabilirii categoriilor de salariati care pot beneficia de sporuri salariale sau alte drepturi prevazute de reglementarile in vigoare;
-
controleaza modul de aplicare a masurilor privind supravegherea si asigurarea starii de sanatate a salariatilor;
-
controleaza respectarea prevederilor legale privind imbunatatirea conditiilor de munca;
-
controleaza respectarea prevederilor de ergonomie a muncii si impune luarea de masuri tehnice si organizatorice de imbunatatire progresiva a conditiilor de munca si de reducere a efortului fizic si psihic;
-
controleaza respectarea prevederilor legale referitoare la organizarea timpului de munca, ritmul muncii, pauze de odihna;
-
controleaza respectarea legislatiei in vigoare privind angajarea si repartizarea lucratorilor in raport cu starea de sanatate, aptitudinile fizice si psihice ale acestora;
-
controleaza daca schimbarea locurilor de munca se face in concordanta cu avizele si propunerile medicale;
-
controleaza respectarea prevederilor legale privind refacerea capacitatii de termoreglare a organismului si dotarea locurilor de munca cu utilitati tehnico sanitare;
-
controleaza respectarea prevederilor legale privind munca femeilor;
-
controleaza daca persoanele juridice sau fizice autorizate sa presteze servicii in domeniul securitatii muncii respecttiile de acreditare;
-
informeaza, prin inspectorul sef, asupra unor deficiente grave constatate constatate in activitatea de control sau de cercetare a accidentelor de munca;
-
organizeaza sistemul de comunicare, cercetare, evidenta, prelucrare, stocare, raportare si informare operativa referitor la datele privind accidentele de munca si bolile profesionale la nivel national;
-
verifica modul in care au fost duse la indeplinire masurile dispuse cu ocazia controalelor sau a cercetarii accidentelor de munca;
-
analizeaza si solutioneaza, in conformitate cu reglementarile in vigoare, sesizarile si reclamatiile repartizate de catre sefii ierarhici;
-
raspunde de realizarea la termenele stabilite si de calitatea lucrarilor repartizate seful ierarhic superior.