În perioada 11.10.2024 - 31.12.2024, Inspectoratul Teritorial de Munca BACAU, sub coordonarea Inspecţiei Muncii București, desfăşoara Campania naţională de informare și conștientizare a angajatorilor și salariaților cu privire la eliberarea adeverințelor de vechime.
Obiectivele campaniei vizeaza informarea persoanelor fizice care au sau au avut calitatea de salariat cu privire la condițiile în care pot solicita adeverințe de vechime și informarea și conștientizarea angajatorilor și a altor deținători de arhivă, cu privire la obligația legală de eliberare a acestora. Pentru mai multe detalii, click aici.
22.10.2024 - Anunț privind declanșarea procedurii de transfer pentru ocuparea unei funcții publice de excuție vacante din cadrul I.T.M. Bacău - Mai multe detalii si formulare gasiti in sectiunea "Despre I.T.M. Bacau --> Concursuri"
Anunt: La data de 01.07.2024, in evidentele Inspectoratului Teritorial de Munca Bacau exista un nr. de 14739 carnete de munca, neridicate de catre titularii acestora. Persoanele interesate in vederea obtinerii informatiilor privind existenta/inexistenta carnetului de munca in gestiunea I.T.M.Bacau se pot prezenta in zilele de luni-joi intre orele 8.30-16.30, vineri de la 8.00-14.00
Model CIM 2022 (Ordinul nr. 2171-2022) - DESCARCA
In perioada 01.02.2024 – 31.12.2024, Inspectia Muncii organizeaza, prin inspectoratele teritoriale de munca, Campania Nationala de Informare si Constientizarea Prevederilor Legii Nr.367/2022 Privind Dialogul Social, cu modificarile si completarile ulterioare.
Descarcare material informativ: Campania Nationala de Informare
INFORMARE REVISAL
Incepând cu data de 10 aprilie 2023, va fi disponibilă o nouă versiune a aplicației Revisal, 6.0.9. După această dată, transmiterea registrului va putea fi efectuată numai pentru fișiere de tip .rvs generate sau validate prin versiunile 6.0.8/6.0.9 ale aplicației Revisal. Pentru actualizarea aplicației Revisal, este recomandat să urmareasca instrucțiunile cuprinse în Ghidul de instalare şi utilizare. Pentru securitatea datelor, este indicat ca înainte de orice operaţiune legată de instalarea unei noi versiuni a aplicaţiei Revisal, să se efectueze o copie de siguranță a bazei de date.
Având în vedere încetarea stării de alertă în data de 09.03.2022, în conformitate cu prevederile Ordinului M.M.F.P.S nr. 1918/ 2011, obţinerea numelui de utilizator şi a parolei sau transmiterea Revisalului pentru cei care nu deţin nume utilizator şi parolă, nu se va mai face pe adresa de email a instituţiei (decât în condiţiile capitolului IV, litera B, punctul 26 - pe baza semnăturii electronice extinse) ci se va face la sediul Inspectoratului Teritorial de Muncă Bacău.
GDPR - Adresă de email transmitere documente de identitate către ITM Bacău
Începând cu data de 09.08.2019 ITM Bacău pune la dispoziţia persoanelor interesate o adresă de mail special destinată trimiterii FOTOCOPIILOR ACTELOR DE IDENTITATE, în sensul respectării normelor europene privind protecţia datelor cu caracter personal (GDPR). Adresa este copiedoc@itmbacau.ro şi este utilă în cazul celor care doresc informaţii referitoare la contractele de muncă, aşa cum se regăsesc acestea în Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor în format electronic (REVISAL).
GHID înregistrare salariați cetățeni ucraineni în Registrul General de Evidență a Salariaților
ANGAJAREA ÎN MUNCĂ A STRĂINILOR ÎN ROMÂNIA - Campanie de informare organizată de Inspectoratul General pentru Imigrări
EXAMEN PROMOVARE IN GRAD PROFESIONAL INSPECTOR DE MUNCA 06.03.2023
Concurs de recrutare inspector de muncă 20.03.2023
Mai multe detalii si formular de inscriere
Ca urmare a modificărilor și completărilor aduse Legii nr. 156/2000 privind protecția cetățenilor români care lucrează în străinătate, prin OUG nr. 33/2021, potrivit art.12 alin. (4), agenții de plasare și furnizorii de servicii de plasare a forței de muncă au obligația de a transmite Inspectoratului Teritorial de Muncă în a cărui rază teritorială își au sediul o notificare privind plasarea forței de muncă. Pentru conformitate şi o practică unitară, publicăm modelul de notificare conceput la nivelul Inspecţiei Muncii. Acesta poate fi descărcat de aici.
Tel. 021.302.70.52 / 021.302.70.53 Suport pentru cetățenii care vor să muncească în străinătate.
Informații utile privind munca în străinătate
CAUȚI UN LOC DE MUNCĂ ÎN STRĂINĂTATE? INFORMEAZĂ –TE !
Atentionare pentru cetatenii romani care doresc sa munceasca in Norvegia
Informaţii pentru cetățenii români despre condițiile de mobilitate și de desfășurare a activităților lucrative impuse de Regatul Unit al Marii Britanii după data de 1 ianuarie 2021
Anunț MAE pentru cetățenii britanici posesori ai unui permis de ședere/certificat de înregistrare valabil în România
CAMPANIE DE INFORMARE A STUDENTILOR STRAINI SI A ANGAJATORILOR
In scopul cresterii gradului de informare a cetatenilor straini aflati la studii care doresc sa desfasoare activitati lucrative pe teritoriul Romaniei prezentam un material informativ, atat in limba romana, cat si in limba engleza, care cuprinde informatiile de baza.
Cadrul normativ si conditiile in care cetatenii straini proveniti din state terte, non U.E., pot fi angajati in munca sunt stabilite de O.G. nr. 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul Romaniei, respectiv de O.U.G. nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania republicate, cu modificarile si completarile ulterioare.
Materialele informative mentionate pot fi consultate aici, in limba romana si limba engleza.
REGISTRUL ELECTRONIC DE EVIDENTA A ZILIERILOR
Odată cu intrarea în vigoare a Ordinului ministrului muncii și protecției sociale nr. 1.140/2020, începând cu data de 25 iulie 2020, beneficiarii au obligația să țină evidența zilierilor în Registrul electronic de evidență a zilierilor.
În ceea ce privește punerea în aplicare a prevederilor Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri, republicată, cu modificările și completările ulterioare, facem următoarele precizări:
- Ordinul ministrului muncii și protecției sociale nr. 1.140/2020 stabilește metodologia de întocmire și transmitere a registrului electronic de evidență a zilierilor, precum și înregistrările care se efectuează în acesta.
- Potrivit alin. (1) al art. V din OUG nr. 26/2019, prevederile de la art. I pct. 5 si 7 se aplică începând cu data intrării în vigoare a ordinului ministrului muncii și protecției sociale, inclusiv cu cele aduse prin ordonanța de urgență menționată.
- Potrivit alin. (2) al art. V din OUG nr. 26/2019, la data intrării în vigoare a ordinului ministrului muncii și protecției sociale prevăzut la art. 4^1 din Legea nr. 52/2011, anexele 1 și 2 din Legea nr.52/2011 se abrogă
Lista documentelor necesare şi formularele le găsiţi la Informaţii pe site-ul nostru la Informaţii Publice - Formulare - Zilieri
Mai multe detalii, link-uri de conectare, manuale de utilizare, termeni şi condiţii, întrebări şi răspunsuri frecvente, etc. găsiti AICI.
Servicii externe de prevenire şi protectie